Privacy verklaring

Beste bezoeker,

Middels deze privacy verklaring leggen wij graag uit hoe wij u de beveiliging van persoonlijke gegevens garanderen waar wij mee in aanraking komen. Wij verwerken en beveiligen uw persoonlijke gegevens welke wij verwerken zorgvuldig. Wij volgen de richtlijnen uit de AVG. Middels deze verklaring informeren wij u graag over ons privacy en cookiebeleid.

Mocht u meer informatie willen of vragen hebben, neem alstublieft contact op met Taxafy B.V. door een email te sturen naar info@taxafy.nl.

1. Wie zijn wij

Taxafy B.V. is een onafhankelijk fiscaal advieskantoor. Wij adviseren onze nationale en internationale cliënten op fiscaal gebied in de breedste zin des woords.

Deze Privacy Policy is van toepassing op het gebruik van onze Diensten en op het gebruik van onze Website.

2. Doeleinden van de gegevensverwerking

2.1 Uitvoering van overeenkomsten

Wij voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”), die de verschillende privacywetten in de Europese lidstaten per 25 mei 2018 heeft vervangen. Wij voldoen ook aan andere relevante wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, zoals de Telecommunicatiewet voor het gebruik van cookies.

Wij verwerken uw persoonsgegevens om te kunnen reageren op uw informatieverzoeken over onze dienstverlening. Wij verwerken hiervoor:

• Identificatiegegevens: voornaam, achternaam, geboortedatum; IP-adres

• Contactgegevens: adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres;

• Financiële gegevens: bankrekeningnummer; creditcardgegevens;

• Etc.

2.2 Klikgedrag en bezoekgegevens

Wanneer u onze website bezoekt, verzamelen wij bezoekgegevens met betrekking tot het gebruik van onze site. Hierbij moet u denken aan IP-adressen, de tijdstippen van gebruik en de door uw browser meegestuurde data. Dit doen wij om het gebruik van onze website te kunnen volgen en te analyseren, met als doel het optimaliseren van de gebruikservaring. Daar waar mogelijk worden deze gegevens gepseudonimiseerd of geanonimiseerd. Aan derden die deze gegevens voor eigen doeleinden zouden kunnen gebruiken, worden ze niet ter beschikking gesteld.

2.3 Cookies & IP-tracking

Wij willen u op een gebruiksvriendelijke manier relevante en persoonlijke informatie kunnen bieden. Hiervoor maken wij op onze websites gebruik van verschillende soorten cookies. Wij plaatsen bijvoorbeeld cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van de site. Denk hierbij aan de mogelijkheid tot reageren, de werking van spamfilters, het afspelen van video en caching om de website sneller te maken. Ook gebruiken wij analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy.

In het algemeen worden cookies bewaard voor de duur van de (browser)sessie. Bovendien kan uw IP-adres worden opgeslagen in de logbestanden van onze webserver als u van onze Diensten gebruik maakt. Dit is noodzakelijk om onze Diensten op de juiste manier te beheren en te beveiligen. We gebruiken uw IP-adres niet om uw online gedrag te volgen of te registeren. Meestal zijn we niet in staat om uw IP-adres te koppelen aan uw naam, adres of andere identificerende informatie, behalve wanneer u ons dergelijke informatie verstrekt en gebruik blijft maken van hetzelfde IP-adres.

U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

3. Gebruik van cookies en IP-adressen

3.1 Gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies, kleine bestandjes die via onze website worden meegestuurd en door uw browser op uw harde schijf worden opgeslagen om u een optimale gebruikservaring op onze website te bieden. Bij het eerste bezoek aan onze website krijgt u daarom van ons een melding met deze strekking.

Bij uw volgende bezoek gaan wij er daarna vanuit dat u geen bezwaar heeft tegen het blijven gebruiken van deze cookies. Omdat wij ook gebruikmaken van de diensten van andere bedrijven die ook cookies bij u achterlaten, raden wij u ten zeerste aan de door hen opgestelde privacy- en cookieverklaringen te lezen.

3.2 In- en uitschakelen van cookies

In uw browser (zie handleiding browser) kunt u aangeven dat u alleen cookies wenst te accepteren waarmee u instemt.

3.3 Bewaartermijnen en verwijdering van cookies

Heeft een cookie een verlooptermijn, dan worden uw gegevens na de verloopdatum niet meer geregistreerd. Daarnaast is het ook mogelijk cookies voortijdig te verwijderen (zie handleiding browser).

4. Hoe lang en hoe bewaren wij uw persoonsgegevens?

4.1 Hoe lang bewaren wij de persoonsgegevens

Wij bewaren de persoonsgegevens zolang wij deze nodig hebben voor de volgende genoemde doeleinden:

- Persoonsgegevens in onze administratie in realtie tot de Belastingdienst: Deze gegevens bewaren wij 7 jaar, tenzij wij wettelijk verplicht zijn de gegevens langer te bewaren;

Deze gegevens bewaren wij 7 jaar, tenzij wij wettelijk verplicht zijn de gegevens langer te bewaren;

- Persoonsgegevens van ons personeel:

De persoonsgegevens in het personeelsdossier bewaren wij 2 nog jaar na uitdiensttreding, tenzij wij wettelijk verplicht zijn de gegevens langer te bewaren;

- Persoonsgegevens van onze cliënten:

Deze gegevens bewaren wij tot maximaal 2 jaar nadat de samenwerking met onze cliënt is beëindigd, tenzij wij wettelijk verplicht zijn de gegevens langer te bewaren; en

- Overige gegevens:

Wij bewaren overige persoonsgegevens alleen zolang deze noodzakelijk zijn voor de doeleinden, wij zullen uw persoonsgegevens verwijderen zodra deze niet meer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor we deze verzamelen.

4.2 Hoe worden uw persoonsgegevens beschermd

Uw persoonsgegevens worden beschermd tegen ongeautoriseerde en onrechtmatige toegang, wijziging en vernietiging. Hiertoe hebben wij passende maatregelen getroffen.

5. Websites van derden

Voor alle websites van derden waarmee wij via een link zijn verbonden, geldt dat onze privacyverklaring niet van toepassing is. Daarenboven achten wij het belangrijk om u erop te wijzen dat wij op geen enkele wijze kunnen garanderen dat deze derden uw persoonsgegevens op een betrouwbare of veilige manier behandelen. Lees daarom eerst de privacyverklaring van dergelijke websites alvorens ervan gebruik te maken.

6. Klachten – Autoriteit Persoonsgegevens

Heeft u een klacht over de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, dan gaan wij hierover graag met u in gesprek. Wij wijzen u er daarnaast op dat u het recht heeft uw klacht over onze verwerking ook voor te leggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Daartoe kunt U contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

7. Wijzigingen in deze privacyverklaring

Net als vele andere organisaties zijn wij een dynamisch bedrijf en behouden wij ons het recht voor onze privacyverklaring daar waar nodig aan te passen. Doen zich aanpassingen voor, dan zullen wij deze op onze website publiceren; reden waarom wij u aanraden regelmatig onze privacyverklaring te raadplegen.

8. Inzage, correctie en recht van verzet

Iedere cliënt van Taxafy heeft het recht om de door ons over hem/haar gehouden persoonsgegevens in te zien. Staan hier onjuistheden in, dan kunt u ons schriftelijk verzoeken deze te wijzigen of te laten verwijderen. Wilt u weten of wij persoonsgegevens van u hebben, neem dan via onderstaande gegevens contact met ons op.

Onder de AVG heeft u verder de volgende rechten:

• duidelijkheid verkrijgen over wat wij doen met welke persoonsgegevens;

• inzage verkrijgen in welke persoonsgegevens wij van u hebben;

• correctie laten uitvoeren op fouten in uw persoonsgegevens;

• verwijderen van uw (verouderde) persoonsgegevens;

• intrekken van door u eerder gegeven toestemming;

• beperken van (bezwaar aantekenen tegen) bepaald gebruik van uw persoonsgegevens.

Wilt u gebruikmaken van een van deze rechten, dan vragen wij u duidelijk aan te geven wie u bent. Wij willen er zeker van zijn dat wij geen gegevens van een andere persoon aanpassen of wissen.

Wilt u niet verder benaderd worden met informatie over ons bedrijf, dan kunt u ons dit melden via: info@taxafy.nl. info@taxafy.nl.

Taxafy B.V.